Marťan

Zdroj Martinus.cz
Kolem není vůbec nic, jen kamení, hromady neúrodného písku a na první pohled opuštěný HUB, dva rovery a pole solárních panelů. Uvnitř se však ukrývá moderní Robinson Mark Watney. Botanik a strojní inženýr v jednom, který uvíznul na Marsu. Přežije? Zemře hladem? Podaří se mu kontaktovat Zemi? Vše se dozvíte pokud si přečtete tento úchvatný titul.


Většinou se mi to stává naopak, ale zde jsme viděl první film, tehdy jsem neměl ani tušení, že je natočený podle knižní předlohy. Byl jsem uchvácen nápadem a celým zpracováním filmu. Když jsem však před pár týdny narazil na tuhle knihu, neváhal jsem a musel jsem si ji prostě přečíst. Nebudu se zde popisovat rozdíly mezi knihou a filmem, ty tam budou vždy ve všech případech, ale o to nejde.
 
Kniha vás neúprosně a rychle vtáhne do děje. Jsme svědky jak posádky mise Ares III, je nucena předčasně opustit planetu Mars kvůli příliš silné písečné bouři. Všichni členové posádky to zvládnou až na jediného. Marka Watneyho doslova smete utržený talíř antény a odnese ho neznámo kam. Posádka prohlásí Watneyho za mrtvého a vrátí se na zpáteční loď Hermes a letí zpět k Zemi. Netuší však, že Mark přežil. Sice s probodnutým břichem a nedostatkem vzduchu, se dostane zpět do bezpečí HUBu a začne jeho dlouhý boj o přežití na nehostinné a neplodné planetě. Mars Markovi nedá nic zadarmo a hloupý elektrický zkrat může být i naprostým koncem. Staneme se svědky, jak si Mark vyrobí vodu, teoreticky kolonizuje Mars, vyrobí si vanu, zavlažování, začne pěstovat brambory a spousty jiných výrobků a zlepšovadel, která je lidská mysl schopna vymyslet, když bojuje o holý život.
 
Celá kniha je psána formou deníku den po dni jeho života na Marsu, sem tam se vrátíme na Zemi a na události spjaté s Markovou smrtí. V knize se nachází hodně technických údajů a jde poznat, že ji psal vzdělaný člověk, který se pohybuje v tomto oboru. Nebojte se, já nejsme žádnej velkej technik a vše jsme bez problému chápal, kniha je určitě napsána pro všechny čtenáře, tak aby ji bez větších problémů zvládli.

Zdroj

Kdo má rád napínavé čtení a vtipného hlavního hrdinu, neváhejte a dejte se do čtení, knížku rozhodně doporučuji. Poslední obrázek je již z filmu, dal jsem ho sem aby nám přiblížil tu pustou atmosféru na neobydlené planetě a jak je člověk sám. Ke mě se dostala neilustrovaná kniha. Je možné, že existuje i ilustrované vydání.

Četli jste knihu nebo viděli jste film Marťan?

Váš testující medvěd

Štítky: