Recept - Domácí česnekové hranolky

Byl pozdní večer, někdy v září. Bytem se rozléhalo mrzuté dvojité bručení a dupání. Jedno bručení pocházelo ode mě, ano od medvěda, ale co to druhé? Bylo to moje hladové břicho a chuť něco sežrat. Po nekonečném brouzdání internetu kde jsem hltal jeden mlsnější obrázek než druhý jsem se nakonec odhodlal. Neváhal jsem dlouho a šel jsme zkontrolovat co je a není doma. No, nebylo tam skoro nic,
kromě brambor a česneku. Pak mě ta myšlenka osvítila. Hranolky! Základ jsem měl a zbývalo to jen uvést v skutečnost.



 Co na to budeme potřebovat?



Tak brambory snad každý z nás mívá doma. Kdo nemá, nejlepší jsou ze zahrádky, jinak kupte kdekoliv, jen by měly být trošku větší (ne jak ty moje) aby jsme měli hezké dlouhé hranolky. Jogurt nebo smetanu budeme potřebovat na česnekovej dip. Ano česneku není nikdy dost a co si budeme nalhávat, pak je po něm krásnej erotickej dech. Pažitka nebo bazalka, ty jsou dobrovolné, mě se líbí že mi v tom plave vždy něco zelenýho. No a česnek, bez toho si česnekové hranolky těžko uděláte, avšak nemusí být čerstvý, stačí vám ten sušený jako koření. Já použil na vše čerstvý, hlavně do dipu je čerstvý lepší.
Postup:

V jednoduchosti je síla. Takže, očistěte si brambory, nakrájejte pokud možno na co nejstejnější dílky a mrskněte je tak na pár minut odstát do studené vody. Po té hranolky osušte, dejte do misky nebo jiné nádoby a přidejte olej, prolisovanej česnek (nebo sušenej), sůl a mletou papriku. Fantazii se meze nekladou, klidně si tam kydněte grilovací koření, kmín, pepř, chilli nebo co má kdo rád. Já zvolil tuhle kombinaci s maličkou špetkou chilli, ta je dobrovolná. Se vším pořádně zatočte v misce, tak aby hranolky byly pokryté olejem a kořením. Hoďte si na plech pečící papír, a rovnoměrně na něj rozprostřete hranolky.















Vložíme do předehřáté trouby na 200°C na 25 minut a ostřížím zrakem kontrolujeme, nechceme je přece spálené. Já je dělal maličko dýl, furt se nechtěli opéct podle mých představ. Prostě, dávejte na ně pozor.



Mezitím co se nám dělají hranolky si uděláme super rychlou omáčku. Není nic jednoduššího než dát několik lžic zakysané smetany nebo bíleho jogurtu do misky, osolit, vytlačit dva stroužky česneku. Kdo má rád míň, dá si jeden. A na závěr něco zelenýho pro barvu, opět nepovinná položka. Pořádně promícháme, nezapomeneme ochutnat a dochutíme. Mě se povedlo trochu přesolit ale další lžička jogurtu to celý zachránila.


Mezitím se nám pomalu dodělají hranolky, které jsem tak bedlivě hlídaly. Vytáhneme plech a hranolky nandáme na talíř, k tomu práskneme misku plnou našeho česnekového dipu a je to. Teď už jen zbývá je sníst!

Dobrou chuť!
Zkoušeli jste taky obdobné variace hranolek, popřípadě jaké? Vaříte rádi?
Váš výjimečně vařící medvěd

Štítky: